România în arhiva „Opera”


Descrisă de către Daily Telegraph drept „biblia industriei”, revista britanică Opera a fost și este în continuare cel mai important comentator al scenei lirice mondiale din ultimii 65 de ani. Publicația a fost fondată în 1950 de către Lordul Harewood și de atunci acoperă fără rival evenimentele din lumea operei, printr-un amestec de cronici (spectacole, înregistrări, cărți) și analize, plus publicarea calendarelor teatrelor de operă din toată lumea, dar și prin faimoasa rubrică We hear that („Am auzit că”n.n.). Editori șefi de durată lungă – Harold Rosenthal, Rodney Milnes și (din anul 2000) John Allison – au asigurat continuitatea revistei, iar consiliul editorial include cei mai remarcabili critici de operă din presa britanică. Cu sediul la Londra, publicația dispune de o inegalabilă rețea internațională de corespondenți, acoperind spectacole din întreaga lume.

Acesta este un proiect de restaurare metodică a informațiilor legate de carierele artiștilor români (cântăreți, dirijori, regizori, scenografi etc.) în lumea Operei, după menționările din revista britanică Opera. Articolele publicate până acum sunt:

Christian Badea – un portret

Lucian Pintilie și Opera

Marina Krilovici în arhiva Opera Magazine

Doina Dimitriu în arhiva Opera Magazine

Œdipe. O călătorie.

Post scriptum la Evgheni Oneghin@Met: Ileana Cotrubaș vs. Eugenia Moldoveanu