Despre Opera

Impresii dintr-o altă lume

Habemus Otello!


Evenimentul Stagiunii centenare a ONB pare să fie Otello din 8 și 11 Iunie 2022 din cel puțin două motive.

Avem un adevărat careu de ași invitat în cele două spectacole: tenorul, soprana, baritonul și dirijorul — o distribuție fără precedent. Mai mult, cei trei soliști sunt surprinși ca într-un instantaneu fotografic într-un moment de plin avânt al carierelor lor.

Tenorul Arsen Soghomoyan a debutat internațional în Otello chiar într-un concert cu Berliner Philharmoniker și după București pleacă la München, pentru o serie cu aceeași operă, unde alternează în rol cu Gregory Kunde. Iar amănuntul că tenorul armean a început să cânte operă mai întâi ca bariton nu poate decât să dea speranțe pentru registrul grav al acestui rol crucifiant. Hrachuhí Bassénz vine după o serie de La traviata la Royal Opera House în Aprilie și revine la Covent Garden în Iulie pentru… Desdemona. Cât despre Vladislav Sulimsky, Iago al său de la Wiener Staatsoper a fost impresionant. Iar dirijorul Christian Badea are în spate sute de spectacole de la Metropolitan Opera, Covent Garden, Wiener Staatsoper și până la Opera Australia sau Teatro Colón din Buenos Aires.

Al doilea motiv este debutul lui Christian Badea la Opera Națională București. Îi știm concertele de la Ateneul Român, de la Festivalul Enescu și de la Sala Radio (unde a revenit după o pauză de un deceniu), dar când vine vorba de operă, arta sa pare să se amplifice la un nivel pe care eu unul nu l-am întâlnit niciodată în România. Spectacolele cu Parsifal de la Ateneul Român sunt imposibil de uitat și observ că sunt și astăzi celebrate pe rețelele sociale de cei care le-au văzut sau au participat la ele.

Așadar, sunt șansele cele mai bune să asistăm la două spectacole care se ridică la nivelul unor teatre de operă gen Royal Opera House. Și aici merită un credit și Daniel Jinga. Nu doar pentru că a reușit ceea ce n-au putut sau n-au vrut zeci de directori, interimari sau cu mandat, înaintea lui, anume să-l convingă pe Christian Badea să dirijeze operă la București. Dar mai ales pentru că i-a oferit dirijorului un argument decisiv: un număr rezonabil de repetiții. E important și sper să ascultăm furtuna din debutul operei cum n-a mai fost cântată până acum de corul și orchestra ONB.

Dacă până acum apariția unui Bryn Terfel în Tosca sau a unui Charles Castronovo în Don Carlo transforma spectacolul într-un fel de gală-operă centrată pe artistul invitat, iată că Opera Națională sparge gheața, propunând un eveniment real, pregătit cum trebuie. Dacă mai adăugăm pe listă și numele lui Giancarlo del Monaco, autorul unei producții care are câteva momente interesante, putem spune că aceste două spectacole fac cât o premieră, ba chiar putem vorbi de un spectacol de Liga Campionilor Operei.

Abia aștept. Și sper ca sala să fie plină în ambele seri, pentru că n-am de gând să le ratez.

 

 

9 comentarii la “Habemus Otello!

  1. danieldumitrascuro
    mai 18, 2022

    bravo suflete! pare sa fie tare de tot

    Sent from my iPhone

    >

    Apreciat de 1 persoană

  2. dnicolescu
    mai 18, 2022

    Deci microstudiul despre inregistarile cu Otello nu a fost intimplator. Cu atit mai bine. Astept cu mare interes cronicile celor doiua spectacole. M-am si pregatit sa caut si sa ascult ceva inregistrari cu Arsen Soghomoyan, Hrachuhí Bassénz si Vladislav Sulimsky.

    Apreciază

  3. Groucho
    mai 19, 2022

    Pe Hrachuhi am vazut-o acum cativa ani in Germania in Mimi. E ce trebuie. Arsen e pe youtube. La inceputul uneia din arii, daca nu stiam cine canta, l-as fi confundat usor cu Kaufmann.

    Apreciază

    • Despre Opera
      mai 19, 2022

      Din ce-l ascult pe Arsen, îmi place tot mai mult. A fost bariton în debutul carierei, ajungând să cânte Figaro la Balșoi Teatr. Experiența asta îl ajută bine la Otello, are culoarea potrivită. Dio mi potevi ar trebuie să-i iasă foarte bine.

      Apreciază

  4. Groucho
    mai 19, 2022

    Apropo de sali pline, sa notam doua lucruri: pretul biletelor a ajuns la max. 200 lei (fata de acel ‘infamous’ Don Carlo cu bilete de 700). In plus, s-au debarasat in sfarsit de acel ‘VIP’ total inadecvat din denumirea celei mai scumpe categorii – care acum a devenit simplu si elegant cat. I.

    Apreciat de 1 persoană

    • Contedeluna Dragos Vasilescu
      mai 20, 2022

      Insa, la Rigoletto din 28-29 mai, avem preturi de 400 RON la cat 1. Desigur, Florin Guzga si Cristina Maria Oltean sunt dpdv vocal muuuult peste invitatii din Otello…!

      Apreciază

      • dnicolescu
        mai 20, 2022

        Oare ? Ce criteriu ati folosit pentru apreciere ? In asemena xazuri, sigiur ca este primordial propriul sentiment , dar totusi…..

        Apreciază

  5. Pingback: Josu de Solaun și Christian Badea cu Liszt și Dvořák la Ateneu | Despre Opera

  6. Pingback: Un Rigoletto epic, dar… | Despre Opera

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

informatie

Această înregistrare a fost postată la mai 18, 2022 de în avancronică, Muzica, Nou și interesant, Opera, Spectacole şi etichetată , , , , , , , .

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 2.821 de urmăritori
Follow Despre Opera on WordPress.com

Despre Opera pe Twitter

Eroare: Twitter nu a răspuns. Te rog așteaptă câteva minute și împrospătează această pagină.

%d blogeri au apreciat: